jueves, 2 de mayo de 2013

Cicle de gravat Aliatges Gràfics. Aleksandra Kopff







La Doble Encarnació esdevé des de la tensió d’un ritual de connexió entre l’espai privat i la totalitat.
La lluita, el joc, la invocació, el cos, la paraula, el traç i el símbol, són elements d’un tipus de ritus; constitueixen el vocabulari d’una oració, vincle entre el regne mineral y la necessitat d’aproximació al misteri.

Aleksandra Kopff



El primer cop que vaig veure l’obra de l’Aleksandra, fou en una galeria de Barcelona.
Eren dibuixos a bolígraf, quasi esborranys, de temàtica dura i desconcertant.
M’impressionaren tant, que vaig contactar amb ella perquè vingués a gravar al meu taller.
Tot i que l’Aleksandra no havia gravat mai, vaig pensar que la seva impactant obra s’escauria a la perfecció en gravat.
Les seves vivències i personal Road movie han enriquit i donat personalitat al seu treball artístic.
La fràgil aparença i l’amable tarannà de l’Aleksandra, contrasten amb una obra sense concessions, inquietant i, de vegades, un punt macabra, obra però, que mai ens deixa indiferents.
Obra, en fi, que demana una lectura profunda.

Antoni P. Vidal

 

Cicle de gravat Aliatges Gràfics. Aleksandra Kopff
del 3 de maig al 4 de juny de 2013
Serveis Territorials a Lleida del Departament de Cultura



No hay comentarios: